تبلیغات


كتاب بازاريابي گردشگري: شناسايي و اولويت بندي بازارهاي هدف‌ گردشگري منتشر شد
 
كتاب بازاريابي گردشگري: شناسايي و اولويت بندي بازارهاي هدف‌ گردشگري منتشر شد
تاریخ : دوشنبه 16 آذر 1394
ساعت: 59 : 14  
بازدید کنندگان : 1085 نفر
  نسخه چاپی



  كتاب بازاریابی گردشگری: شناسایی و اولویت‌بندی بازارهای هدف گردشگری در ج. ا. ایران توسط دكترعلي رحيم پور -عضو هيات مديره انجمن علمي گردشگري ايران- تاليف و توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي،در تيراژ 2000 جلد راهي بازار شد. 

 

بدون شک حضور در بازارهاي گردشگري جهان برای جذب هر چه بیشتر گردشگر، مستلزم آگاهی از فرآیند بازارشناسی، بازاریابی و بازار داری وبرخورداری از کادر مدیریتی حرفه ای و آموزش دیده است که بتواند بر اساس منابع وتوانمندی های موجود و واقعیت های فرهنگی و ارزشی جامعه خود، اقدام به ایجاد خدمات و تسهیلات مورد نیاز گردشگران و برنامه ریزی برای جذب درازمدت آنان نماید.

 

در این عرصه بخش‌بندی بازار و شناسایی و اولویت‌بندی بازارهای هدف گردشگری از مهم‌ترین اقدامات سازمان‌های ملی گردشگری کشورها و شرکت‌های خدمات‌مسافرتی و گردشگری است تا با مدیریت منابع مالی و انسانی محدود خود بتوانند بهترین حضور را در بازار تجارت بین المللی گردشگری داشته باشند.

 

 در این کتاب تلاش شده است تا بر اساس اصول علمی و استفاده از آخرین دستاوردها و یافته های صاحبنظران و اندیشمندان در حوزه علوم بازاریابی و بازاریابی گردشگری در ابتدا به تعریف و تبیین مفاهیم کاربردی و مورد تایید سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان جهانی گردشگري پرداخته و سپس با بهره گیری از روش های علمی و آماری نو، به شناسایی بازارهای هدف گردشگری جمهوري اسلامي ايران پرداخته شود. 

 

     این کتاب از پنج فصل تشکیل شده است که در فصل اول با فرآیند پژوهش، چارچوب و مفاهیم، اهمیت و ضرورت شناسایی بازارهای هدف،پيشينه شناسایی بازارهای هدف در ایران آشنا می شویم.

 

 در فصل دوم به تعاریف و مفاهیم عملیاتی بازاریابی گردشگری پرداخته می شود.

     در فصل سوم بازاريابي مبتني بر بازارهاي هدف از نظر اندیشمندان این حوزه از جمله فليپكاتلر،گري آرمسترانگ، واكر، لس لومسدن و اسيتونس بررسی می شود.

 

    فصل چهارم این کتاب به اجرای عملیات شناسایی بازارهای هدف گردشگری جمهوری اسلامی ایران و نتایج نهایی بازبینی و اولویت بندی بازارهای هدف اختصاص دارد.

 

    درفصل پنجم به تدوين اهداف و راهبردها در بازارهای هدف اشاره شده است.

 

   همچنین در فصل ششم این کتاب به نتایج مطالعات موردی صورت گرفته و راهبردهای بازاریابی در بازارهای هدف گردشگری شامل:تقسيم بندي جمعيتي بازار فنلاند براي جذب گردشگر به انگلستان، بخش بندی بازار گردشگری انگلستان توسط استرالیا، بازاریابی و برنامه تبلیغاتی سری لانکا، راهبرد و برنامه توسعه گردشگری عمان براساس منابع موجود و بازارهای هدف و راهبردهای بازاریابی گردشگری در برنامه ملی توسعه گردشگری ایران، پرداخته شده است.

 

در فصل هفتم وپایانی ارائه راهکارها و اصول بنیادی در تدوین واجرای برنامه جامع بازاریابی گردشگری کشور مورد نظر است که به تفصیل به آن پرداخته شده است.

 

مرکز پخش: خیابان انقلاب بین فلسطین و چهارراه ولی عصر جنب موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران - تلفن 66487625



© itsairan.ir.تمامی حقوق متعلق به  انجمن علمی گردشگری ایران می باشد
Design & Powered by: AfrandGroup